Tuesday 29 January 2008

Blogging mood!

Oké oké, ik geef het toe dat ik het hier wat in de steek heb gelaten. Blijkbaar moet ik in de stemming zijn voor te bloggen, zoals ik in de stemming moet zijn als ik naar een pakkende film wil kijken of zo'n melige romatische film. Op op mijn vervolg te komen van vorige week was er de vraag hoe het nu in de sauna was afgelopen en het was echt lachen! Ik wist niet dat sauna zo veel fun kon zijn zeker met al die zotte Spanjaarden. Het was dus degelijk met de short aan! De bedoeling van "sauna-en" is zo lang mogelijk het proberen uit te houden in het "zweetkot" :-) Makkelijker gezegd dan gedaan, want met al dat macho gedoe blijven ze maar water op die stenen genieten, resultaat zweeeeteuuuuuh. Als je echt niet meer kan loop je gewoon naar buiten, laat je helemaal "uitstomen" en spring je terug in de sauna. Sommige vinden het prettiger om eens met hun bloot gat in de sneeuw te zitten, maar voor men eerste keer ging ik nog braaf blijven.
Oké genoeg over dinsdagavond!
Woensdag kreeg ik mijn eerste keer les van Merja Bauters. Stoere madam eigenlijk die met een grappig Engels accent praat. Hoewel grappig, de meeste Finnen praten op een monotone manier. Je zal nooit een Fin al zingend horen praten zoals de Italianen. Aangezien we twee weken gemist hadden, konden we ons aansluiten bij een andere groep. Onze nieuwe groepsleden zijn "Slav from Russia" and "Dan from England". Ik heb soms wat moeite met Slav zijn Engels, soms vind ik hem wat overstaanbaar en zijn zijn zinsconstructies ook wat verwarrend. Wel ja Dan, versta ik perfect natuurlijk. Het project dat we hier gaan uitwerken is een "online book club". Je kan dus zoals in een echte online book club boeken voorstellen om te lezen en later delen van het boek bespreken. Je hebt verschillende lezersgroepen, kan vrienden maken, best een omvangrijk project eerlijk gezegd. Voor de coder-lovers, de website zal geprogrammeerd worden in php5 en als database gebruiken we MySql. Het zit al eventjes ver, maar woensdagavond was er een kleine "Erasmus-drink" op iemand zijn appartement. Ongeloofelijk veel mensen daar leren kennen, waarvan ik de naam al van velen vergeten ben. Het is eigenlijk prachtig om zoveel mensen bij elkaar te zien met elk een eigen taal en eigen cultuur. Uiteraard spreken we in het Engels om ons toch wat verstaanbaar te maken. Ik heb er mensen leren van Marokko, Spanje, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje (je hebt er hier enorm veel!), China, Hongarije, enz enz.

Niet veel speciaals donderdag, eerste keer uitgeweest in Helsinki, de muziek was afschuwelijk, maar het gezelschap maakte het zeker goed. Alweer zoooveel mensen leren kennen, dit is misschien het "nadeel" aan Erasmus, mensen hun namen onthouden. Vooral dan namen die je nog nooit in je leven hebt gehoord. Een Eva of een Sarah zal sneller bij blijven dan een Noëlla of een Aleix. Om toch eens een foto te tonen van de Erasmus gang, tadaaaa



Ongeloofelijke leuke bende waar ik nog veel plezier mee zal beleven!

No comments: